×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

دپارتمان سرطان پانکراس

 شماره تماس :207-22432525 021

مسئول دپارتمان

لینک علم سنجی

کارشناس

آقای دکتر وحید چالشی

 

خانم مرضیه ذولقدر

 

دپارتمان سرطان پانکراس پژوهشکده بیماری های گوارش وکبد، با تمرکز ویژه بر فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های بالینی، اپیدمیولوژی و علوم پایه، با هدف پیشگیری، تشخیص زودهنگام و ارائه راهکارهای نوین درمانی در این بیماری فعالیت می‌کند. یکی از اهداف کلیدی این دپارتمان، یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات مقاومت دارویی در سرطان است، از دیگر اهداف این دپارتمان می‌توان به ارائه روش‌های درمانی بر مبنای جدیدترین پیشرفت‌های علمی و پژوهشی، ایجاد محیطی حمایتی برای پژوهشگران و دانشجویان نخبه، ترویج تحقیقات پایه‌ای و بالینی در زمینه‌های سرطان و شناسایی عوامل خطر، و آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان اشاره کرد.

 

در این دپارتمان، متخصصان و پژوهشگران علوم پایه از جمله ژنتیک، علوم سلولی و مولکولی، علوم آزمایشگاهی، ایمونولوژی، پزشکی مولکولی و بیوانفورماتیک، همراه با پزشکان مشتاق مانند متخصصان گوارش، جراحان و انکولوژیست‌ها، به بررسی جنبه‌های مختلف بدخیمی‌های گوارشی می‌پردازند. این همکاری نزدیک باعث شده است که تحقیقات این دپارتمان به‌طور کامل بر اساس نیازهای بالینی بیماران طراحی و اجرا شود.

 

از جمله مطالعات برجسته این دپارتمان می‌توان به بررسی پروفایل جهش‌های ژنتیکی بیماران مبتلا به سرطان پانکراس با استفاده از تحلیل‌های پیشرفته بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی مبتنی بر تکنولوژی توالی‌یابی اگزوم، بررسی پروفایل بیان ژن‌های مرتبط با ریزمحیط ضایعات پیش‌سرطانی و سرطانی با استفاده از RNA-seq، و شناسایی بیومارکرهای ژنتیکی و اپی‌ژنتیکی با ارزش تشخیصی و پیش‌آگهی در سرطان پانکراس اشاره کرد.

 

از پروژه‌های شاخص این دپارتمان می‌توان به شناسایی داروهای جدید مورد تایید FDA از طریق استراتژی "Drug Repurposing"، طراحی و تولید تکنولوژی‌های نوآورانه، طراحی مدل‌های سلولی سه‌بعدی، بررسی ترکیبات زیست‌فعال طبیعی برای کشف مواد جدید درمانی، و همچنین بررسی اثرات پروبیوتیک‌ها و میکروبایوتا در ارتباط با سرطان پانکراس با همکاری سایر مراکز و گروه‌های علمی اشاره کرد.

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
تنظیمات قالب